Vanuit het tabblad 'Deelnemers' krijg je een overzicht van alle deelnemers van het evenement. Vanuit hier kun je filteren op status en aanwezigheid, maar je kunt de status en aanwezigheid ook wijzigen. Ook kun je vanuit hier alle deelnemers mailen. Hoe je dit doet lees je in dit artikel.

Tickets

Als je op een deelnemer klikt krijg je ook het overzicht te zien van welke tickets bij de deelnemer hoort. Als het ticket al betaald is of er is nog geen factuur aangemaakt is het mogelijk om het ticket type aan te passen. Bij het kopje 'Tickettype' krijg je een drop-down menu te zien waarin je een andere ticket type kan kiezen. Vergeet na het kiezen van een andere ticket type niet je wijzigingen op te slaan!

Status

Congressus geeft aanmeldingen ook een status. De status per aanmelding kun je terugvinden onder het tabblad 'Deelnemers'. In het overzicht van deelnemers kun je zien wat de status is van elke deelnemer, ook kun je hier filteren op de verschillende statussen die er zijn. De statussen die Congressus kent zijn:

  • Goedgekeurd - dit geeft aan dat de deelnemer is goedgekeurd voor deelname, dit is de standaard status die gegeven wordt na aanmelding of betaling.

  • Wachtlijst - deze status geeft aan dat de deelnemer wacht op een beschikbare plek als iemand zich afmeldt of iemand niet is goedgekeurd.

  • Afgemeld - de deelnemer is afgemeld voor het evenement.

  • Niet toegelaten - de deelnemer is niet goedgekeurd voor deelname en kan zich ook niet opnieuw aanmelden.

  • Betaling in uitvoering - geeft aan dat de betaling nog niet voltooid is en nog in uitvoering is.

Je kan de status van individuele deelnemers wijzigen door op hun naam of op de knop 'Bekijk' te klikken. Hier kun je de status wijzigen van de deelname.

Aanwezigheid

Je kunt ook aangeven of deelnemers aanwezig waren bij een evenement. Dit kun je ook wijzigen als je op de naam van de deelnemer of op de knop 'Bekijk' klikt. Vervolgens kun je aangeven of de deelnemer aanwezig was of niet, of dat het onbekend is of de deelnemer er wel of niet was.

Je kan de aanwezigheid ook in bulk aanpassen. Als je op de knop "bulk-acties" klikt en 'bewerk aanwezigheid' selecteert krijg je een overzicht van de aanwezigheid status van alle deelnemers. Vervolgens kun je per deelnemer de aanwezigheid eenvoudig aanpassen.

Deelnemers mailen

Je kunt deelnemers gemakkelijk bereiken door in bulk een e-mail of SMS te versturen.

  • Klik op 'Bulk-acties', je kunt kiezen wie in de deelnemerslijst je wilt bereiken.

  • Kies een afzender, lay-out en onderwerp

  • Schrijf de e-mail

  • Controleer & verstuur mailing


Gerelateerde artikelen

Heb je het antwoord gevonden?