Dit artikel legt je uit wat de verschillende instellingen en mogelijkheden zijn voor het aanmelden voor evenementen.

Aanmelden

Om de instellingen van het aanmelden voor het evenement te bewerken navigeer je naar het tabblad 'Aanmelden' bij het desbetreffende evenement.

Aanmeldingsopties

Er zijn verschillende aanmeldingsopties mogelijk, namelijk:

  • Aanmelden mogelijk - Vink dit vakje aan om het aanmelden voor het evenement mogelijk te maken.

  • Type inschrijving 'Aanmelden' - leden en eventueel externen kunnen zich eenmalig aanmelden en hun ticket kiezen. Dit komt het meest overeen met hoe het aanmelden in Congressus altijd gewerkt heeft. Als het evenement is volgeboekt kan je hier ook gebruik maken van een wachtlijst.

  • Type inschrijving 'Ticketing' - leden en eventueel externen kunnen 1 of meer tickets kopen. Het is mogelijk om meer dan één keer te bestellen. Dit is handig voor bijvoorbeeld gala's en feesten. Ook wanneer je leden de mogelijkheid wil geven introducees mee te nemen, dien je voor 'ticketing' te kiezen. Het is niet mogelijk om bij ticketing een wachtlijst te gebruiken, wel kan je een limiet stellen aan het aantal kaartjes dat verkocht kan worden.

  • Publiek - Het publiek kan enkel worden geselecteerd als er nog geen tickets aangemaakt zijn. Zodra er tickets zijn aangemaakt heeft elk tickettype zijn eigen publiek. Lees meer over het aanmaken en bewerken van ticket types.

Let op: het aanpassen van het aanmeldingstype of het uitzetten van de aanmelding heeft geen effect op reeds verkochte tickets.

Bestelformulier

Als je gekozen hebt voor 'Aanmelden' krijg je hier alleen de optie om opmerkingen van de koper toe te laten.

  • Opmerkingen - Als deze optie wordt geselecteerd kan er een opmerking worden opgegeven bij de bestelling. Via de 'Beschrijving opmerkingen' kan er een placeholder worden toegevoegd voor het opmerkingenveld, of een vraag ('Heb je allergieën?' 'Wat is je favoriete kleur?')

In het geval dat je gekozen heb voor 'Ticketing' krijg je naast de 'Opmerkingen' ook de volgende instellingen te zien:

  • Benodigde informatie - Normaliter wordt de naam en het e-mailadres van de koper op elk ticket weergegeven. Als hier 'Elke aanwezige' wordt geselecteerd, wordt er voor elk ticket een naam en een e-mailadres opgegeven.

  • Maximaal aantal tickets per bestelling - De maximale hoeveelheid tickets die er per bestelling aangeschaft kunnen worden. Laat het veld leeg als je deelnemers een onbeperkte hoeveelheid kaartjes mogen kopen.

Capaciteit van het evenement

Stel een limiet in voor het totale aantal beschikbare tickets voor het evenement.

Notificaties

  • Mail organisatie - voeg één of meerdere e-mailadressen toe die notificaties ontvangen wanneer er tickets voor het evenement verkocht worden of gewijzigd worden.

Factuur en betaling

Er zijn verschillende facturatie opties mogelijk, namelijk:

  • Facturering ingeschakeld - Vink aan om bezoekers te factureren voor hun tickets.

  • Type facturering - Stel in of je bezoekers direct wilt factureren of dit naderhand te doen. Als je hier 'Achteraf gefactureerd' selecteert kun je naderhand de prijs nog vaststellen.

  • Betaalwijze - Als je hierboven 'Direct gefactureerd' hebt geselecteerd dien je hier minstens een betaalwijze te selecteren.

QR tickets

Deze optie is momenteel nog in bèta en dus niet voor alle klanten beschikbaar. Neem contact op met support om hier gebruik van te maken. Lees meer over QR tickets in dit artikel.

  • Gebruik QR tickets - Activeer deze optie om bij het evenement een ticket controle te doen. Elke deelnemer krijgt een ticket met een unieke QR code. Met de Congressus Ticket Scan app controleer je aan de deur of het ticket geldig is.


Gerelateerde artikelen

Heb je het antwoord gevonden?