Je kan ook deelnemers achteraf laten betalen nadat het evenement heeft plaatsgevonden. De aanwezigheid kan je handmatig bijhouden, of je kan gebruik maken van QR-tickets. Deze QR-tickets kun je bij de deur scannen en daarmee wordt automatisch de aanwezigheid van het lid aangepast. Handig als je bijvoorbeeld wilt achteraf wilt factureren op basis van aanwezigheid en niet op basis van aanmelding.
Deelnemers Factureren
Als je gekozen hebt voor achteraf factureren kun je in bulk facturen aanmaken en versturen naar deelnemers van het evenement.
Klik op 'Bulk-acties' rechts bovenin en selecteer 'Maak facturen'.
Selecteer vervolgens in het volgende scherm alle leden voor wie je een factuur wilt aanmaken. Je kunt hier individueel leden selecteren of alle deelnemers in één keer selecteren
Kies een factuur workflow.
Klik 'Verstuur Facturen' aan als je direct de deelnemers wilt factureren. Wil je dat niet? Dan kun je het uitschakelen en worden er eerst concept facturen aangemaakt en worden deze nog niet verzonden. Handig als je eerst de facturen wilt controleren.
Klik op 'Volgende stap' en selecteer een verzendwijze.
Klik vervolgens op '+ XX facturen maken', alle facturen worden nu aangemaakt en verzonden.
Let op: De facturen worden verstuurd voor alle deelnemers met de aanmeldingsstatus 'goedgekeurd'. Als een deelnemer de aanmeldingsstatus 'afgemeld' of 'niet toegelaten' heeft is het niet mogelijk om voor deze deelnemers een factuur aan te maken. Zorg er dus voor dat je alle deelnemers controleert op hun aanmeldingsstatus.