Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesEvenementenAanmelden en tickets
Evenementen - Deelnemers mailen
Evenementen - Deelnemers mailen

Via evenementen kun je deelnemende leden en externen mailen. Hoe je dat doet lees je in dit artikel.

Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Vergeten om dieetwensen te vragen? Of wil je graag nog wat informatie delen met je deelnemers van het evenement? Dat kan, je kan namelijk de deelnemers mailen vanuit 'Evenementen'. Naast dat je alle deelnemers in één keer kunt mailen, is het ook nog mogelijk om mails te versturen op basis van status en tickettype. Handig als je bijvoorbeeld veel verschillende kaartjes verkoopt die specifieke informatie nodig hebben.

Mail deelnemers

Om de deelnemers van een evenement te mailen ga je naar het desbetreffende evenement en klik je op de knop 'Mail deelnemers' rechts bovenin naast 'Deelnemer toevoegen en 'Bulk-acties'. Vervolgens krijg je een aantal opties:

  • Status - hier kun je kiezen welke status je wilt mailen. Handig als je bijvoorbeeld iedereen wilt bereiken die op de wachtlijst staat. Als je iedereen wilt mailen kun je alle statussen aanvinken. Je kan de status van een deelnemer wijzigen via het tabblad 'deelnemers' of 'bestellingen'.

  • Aanwezigheid - Hier kun je selecteren wie je wilt mailen aan de hand van de aanwezigheidsstatus. Bijvoorbeeld als iemand iets is vergeten of verloren bij je evenement kun je een mail sturen naar alle deelnemers die aanwezig waren bij je evenement. Als je gebruik maakt van QR-tickets wordt de aanwezigheid automatisch bijgehouden, anders dien je handmatig achteraf de aanwezigheidsstatus van de deelnemers aan te passen.

  • Tickettypes - Hier kun je selecteren welke deelnemers je wilt mailen aan de hand van tickettypes. Wederom, als je iedereen wilt mailen kun je alle opties aanvinken.

E-mail opstellen

Nadat je hebt geselecteerd welke deelnemers je wilt e-mailen kun je een e-mail opstellen. Mocht je tussendoor toch nog van gedachten veranderen kun je rechtsboven de e-mail nog de instellingen voor de ontvangers wijzigen, je wordt dan teruggenomen naar de vorige pagina. Bij het opstellen kun je kiezen wie de afzender is van de e-mail, welke lay-out je wilt gebruiken en kun je een onderwerp instellen.


Je kunt in je e-mail gebruik maken van een aantal tags, de volgende tags zijn beschikbaar voor mailen vanuit evenementen:

  • {{ VOORNAAM }} - voornaam van het lid of volledige naam in het geval van een externe deelnemer

  • {{ VOLLEDIGE_NAAM }} - volledige naam van het lid of de externe deelnemer

  • {{ ROEPNAAM }} - roepnaam van het lid of volledige naam in het geval van een externe deelnemer

  • {{ ACHTERNAAM }} - achternaam van het lid of volledige naam in het geval van een externe deelnemer

  • {{ AANHEF }} - aanhef van het lid of leeg in het geval van een externe deelnemer

  • {{ EVENT_END }} - einddatum en -tijd van het evenement

  • {{ EVENT_LOCATION }} - locatie van het evenement

  • {{ EVENT_NAAM }} - naam van het evenement

  • {{ EVENT_START }} - begindatum en -tijd van het evenement

Je kunt er ook voor kiezen om de tickets toe te voegen aan de mail als PDF-bijlage via de checkbox onderaan de mail. Let wel op dat alleen goedgekeurde deelnemers de tickets ontvangen. Als je gebruik maakt van QR-tickets worden deze ook meegestuurd, de QR-code is onderdeel van het ticket wat wordt meegestuurd. Het is ook mogelijk om de facturen te versturen mits deze beschikbaar zijn voor het evenement.


Gerelateerde artikelen



Was dit een antwoord op uw vraag?