Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesFinanciënVeelgestelde vragen
Incasso aangemaakt maar geen geld binnen gekregen?
Incasso aangemaakt maar geen geld binnen gekregen?
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Nadat je een incassobestand hebt aangemaakt in Congressus Manager, moet je deze eerst nog indienen bij de bank. Doe je dat niet, dan weet je bank niet dat je de betalingen in het incassobestand wil uitvoeren.

Exporteren en uploaden bij je bank

Je kunt het incassobestand na het samenstellen van het bestand exporteren. Dit bestand dien je vervolgens in te dienen bij de bank. De bank zal het juiste bedrag incasseren bij de betreffende leden. Hoe je dit doet lees je in dit artikel.

Betalingen en storneringen verwerken

Vervolgens krijg je van de bank na enkele dagen een bestand terug waarin staat bij wie het incasseren gelukt dan wel mislukt is. Congressus heeft geen automatische koppeling met je bank. Nadat je het incassobestand via internetbankieren hebt geüpload en de bank de incasso-opdrachten heeft uitgevoerd, dien je de betalingen te verwerken.

Je kunt betalingen op twee manieren verwerken:

  1. Handmatig: je bewerkt het incassobestand in Congressus. Op het tabblad 'Betalingen' geef je aan dat alle bedragen 'voltooid' zijn. Vervolgens kun je eventuele storneringen stuk voor stuk als 'gestorneerd' markeren.

  2. Bankmutaties uploaden: in pakket Pro en Enterprise is het mogelijk om je bankmutaties te uploaden. Congressus zal alle betalingen met betrekking tot je incassobestand herkennen en de status automatisch aanpassen.


Gerelateerde artikelen

Was dit een antwoord op uw vraag?