Gestorneerde betalingen opnieuw incasseren

We leggen uit hoe je gestorneerde betalingen opnieuw kunt toevoegen aan een incasso-bestand

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het kan natuurlijk gebeuren dat een incasso-betaling wordt gestorneerd. In veel gevallen mag je een gestorneerde betaling niet opnieuw incasseren. Daarom kun je in de workflow instellen dat storneringen direct een betaalverzoek ontvangen voor iDeal of bankbetaling.

Het kan echter voorkomen dat je de gestorneerde facturen alsnog wil incasseren. In dit artikel leggen we je uit hoe je dat doet.

Facturen opnieuw aanmerken voor automatische incasso

Vanuit het overzicht met alle facturen kun je een bulk-actie uitvoeren om alle facturen die eventueel geïncasseerd kunnen worden aan te merken voor automatische incasso.

  • Ga naar 'Facturen'

  • Maak middels de filters een selectie

  • Klik op 'Acties > Automatische incasso gebruiken'

  • Selecteer de gewenste facturen of klik op 'Schakel automatische incasso in voor alle facturen'

Of als je het alleen wilt doen op basis van een product:

  • Navigeer naar 'Producten' en kies het 'product'

  • Klik op 'Factureren met die product' rechtsboven, je komt nu in een facturen overzicht van dit product.

  • Je kan ook middels de filters een selectie maken van facturen, bijv op basis van factuur status.

  • Klik op 'Acties > Automatische incasso gebruiken'

  • Selecteer de gewenste facturen of klik op 'Schakel automatische incasso in voor alle facturen'

We controleren nu voor iedere factuur of deze via automatische incasso geïncasseerd kan worden.

Incasseren van facturen

Vervolgens kun je een bestand samenstellen. Je kunt nu de stappen volgen in het artikel over het incasseren van facturen, begin vanaf hier.


Gerelateerde artikelen

Was dit een antwoord op uw vraag?