In Congressus Manager beheer je via 'Instellingen > Lidstatussen' de verschillende categorieen met leden. Per lidstatus kun je instellen welke velden getoond, bewerkbaar en verplicht zijn. Dit heeft impact op zowel Congressus Manager als op de website(s) van de vereniging.

Congressus Manager velden

Dit zijn de velden die te zien zijn door de gebruikers van je vereniging in de ledenadministratie in Congressus Manager.

  • Kolom Lid toevoegen - bepaal in deze kolom de veld-instellingen voor het toevoegen van een nieuw lid aan deze lidstatus via Congressus Manager.

  • Kolom Lid bewerken - bepaal in deze kolom de veld-instellingen voor het bewerken van een lid met deze lidstatus in Congressus Manger.

Website velden

Velden die op de website te zien zijn door leden en potentiële leden. Denk hier bij aan het formulier voor online lid worden en het profiel.

  • Kolom Online lid worden - veld-instellingen met betrekking tot het online lid worden via de website van de vereniging.

  • Kolom Profiel activeren - bepaal in deze kolom de instellingen voor het activeren van het profiel via de website van de vereniging.

  • Kolom Profiel bewerken - bepaal in deze kolom de instellingen voor het bewerken van het profiel door een lid via de website van de vereniging.

  • Kolom Almanak/ledenlijst - bepaal welke informatie potentieel zichtbaar is in de almanak/ledenlijst van leden met deze lidstatus.

Tips & tricks voor veld-instellingen

  1. Stel één lidstatus helemaal goed in en kopieer de instellingen voor de lidstatussen die hetzelfde fungeren. Dit kun je doen in het tabblad algemeen bij de lidstatus. 

  2. Stel het voor elke lidstatus in. Anders maak je gebruik van de standaard instellingen. 

  3. Controleer je aanpassingen door een test lid aan te maken. Pas de lidstatus even aan zodat je kunt bekijken wat een lid met die status ziet. Zo voorkom je fouten!


Gerelateerde artikelen

Heb je het antwoord gevonden?