Alle collecties
Financiën
Instellingen
Alternatieve factuuradressen
Alternatieve factuuradressen

Geef je leden de mogelijkheid een afwijkend factuuradres in te stellen.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Voor sommige verenigingen is het belangrijk om facturen, bijvoorbeeld voor de contributie, aan een ander adres te sturen dan het persoonlijke adres van een lid. Denk hierbij aan een werkgever of het eigen bedrijf van het lid.

Introductie factuuradressen

Standaard worden facturen geadresseerd aan het lid en gebruiken we de contactgegevens (adres en e-mail) van het tabblad 'Personalia'.

Je kunt in Congressus afwijkende factuuradressen aanmaken op basis van extra velden in je ledenadministratie. Zo kun je leden de mogelijkheid geven een afwijkende (bedrijfs)naam, adres en e-mail op te geven voor de facturen vanuit je vereniging.

Let op: Factuuradressen werken op basis van extra velden in je ledenadministratie. Deze extra velden kun je via Congressus support (chat of support@congressus.nl) laten toevoegen aan je ledenadministratie.

Ter attentie van

Indien de geadresseerde afwijkt van het lid, is het mogelijk om een 'Ter attentie van' toe te voegen aan het factuuradres. Je kunt hier kiezen voor de naam van het lid of gebruik maken van een extra veld in je administratie.

Alternatief e-mailadres voor facturen

Soms wil het lid dat de factuur naar een afwijkend e-mailadres wordt gestuurd. Ook dat kan op basis van extra velden in je administratie.

Gepersonaliseerde referentie

Naast de geadresseerde is het ook mogelijk om een referentie voor op de factuur toe te voegen. In deze referentie kun je diverse tags gebruiken, zodat de referentie op de factuur gepersonaliseerd kan worden. Op deze manier kan bijvoorbeeld een kostenplaats of PO-nummer worden toegevoegd aan de factuur.

Factuuradressen beheren

Factuuradressen beheer je via 'Instellingen > Factuuradressen'. Je ziet hier de aangemaakte factuuradressen, kunt deze bewerken en nieuwe factuuradressen toevoegen.

Factuuradres toevoegen

Klik in het overzicht met factuuradressen op 'Factuuradres toevoegen'.

  1. Geef het factuuradres een herkenbare naam. Deze naam is ook zichtbaar in het profiel van het lid.

  2. Selecteer een geadresseerde, adres en e-mailadres voor dit factuuradres. Standaard gebruiken we hier de contactgegevens van het lid op het tabblad 'Personalia' in je ledenadministratie.

  3. Voeg eventueel een referentie toe. Je kunt hiervoor gebruik maken van tags. De belangrijkste tags staan onder dit veld toegelicht. Wil je tags gebruiken voor specifieke velden in je ledenadministratie, neem dan even contact op met Congressus support.

  4. Klik op 'Factuuradres toevoegen'

Factuuradres toevoegen en bewerken

Factuuradres wijzigen

Je kunt bestaande factuuradressen aanpassen. De wijzigingen die je doorvoert worden gebruikt voor alle toekomstige facturen. Aanpassingen hebben geen effect op reeds aangemaakte facturen.

Factuuradres aanpasbaar maken door het lid

Je kunt voor zowel Congressus Manager als de website instellen of het factuuradres gewijzigd kan worden. Je stelt dit in via de zogenaamde 'Veld-instellingen'.

In Congressus Manager

  1. Ga naar 'Instellingen > Lidstatussen'.

  2. Kies de lidstatus waarvoor je de veld-instellingen wil wijzigen.

  3. Ga naar het tabblad 'Congressus Manager velden'.

  4. Pas de weergave van het veld 'Factuuradres' aan in de gewenste kolom.

  5. Klik op 'Wijzigingen opslaan'

In het profiel van leden op de website

  1. Ga naar 'Instellingen > Lidstatussen'.

  2. Kies de lidstatus waarvoor je de veld-instellingen wil wijzigen.

  3. Ga naar het tabblad 'Website velden'.

  4. Pas de weergave van het veld 'Factuuradres' aan in de gewenste kolom.

  5. Klik op 'Wijzigingen opslaan'


Gerelateerde artikelen

Was dit een antwoord op uw vraag?