Alle collecties
Financiën
Facturen maken, incasseren en herinneren
Meerdere (bulk) facturen aanmaken en versturen
Meerdere (bulk) facturen aanmaken en versturen

In dit artikel lees je hoe je facturen aanmaakt voor een selectie van leden

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Je kunt via Congressus eenvoudig facturen voor een selectie van leden aanmaken. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van de facturen voor contributie. De facturen zijn inhoudelijk gelijk, alleen de ontvanger verschilt.

Leden selecteren

Het selecteren van leden kan via een lijst in de ledenadministratie.

Facturen aanmaken

Je hebt een lijst met daarop alle leden waarvoor je een factuur wil aanmaken.

  • Klik op het pijltje naast de lijst met leden

  • Kies voor 'Facturen toevoegen voor lijst'

  • Vul eventueel referentie, factuurdatum, entiteit, workflow en contributieperiode in

  • Klik op 'Volgende stap'

  • Selecteer de producten voor op de factuur

  • Klik op 'Volgende stap'

  • Controleer of de gegevens en het aantal ontvangers klopt

  • Klik op 'Facturen aanmaken (...)'

De concept-facturen worden aangemaakt. Nadat de concept-facturen aangemaakt zijn, kun je deze versturen.

Bulk facturen versturen

Je kunt de aangemaakte concept-facturen in bulk versturen aan de ontvangers.

  • Ga naar 'Facturen'

  • Klik rechtsboven op 'Acties > Verstuur facturen'

  • Selecteer de facturen die je wil versturen of klik rechtsboven op 'Verstuur alle concept-facturen'

  • Selecteer de verzendmethode en controleer eventueel het onderwerp en inhoud van de e-mail

  • Klik op 'Verstuur alle concept-facturen'


Gerelateerde artikelen

Was dit een antwoord op uw vraag?