Naar de hoofdinhoud
Betalingen ontvangen en verwerken

Wat doe je na het versturen van je facturen?

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Nadat je je facturen hebt verstuurd is het natuurlijk zaak dat je leden gaan betalen.

Afhankelijk van je instellingen kunnen je leden op 3 manieren betalen:

  1. Handmatige overboeking (lid maakt zelf geld over)

  2. iDeal (lid betaalt zelf via iDeal)

  3. Automatisch incasso (vereniging incasseert bij lid)

1. Handmatig
Betaalt een lid via een handmatige overboeking? Dan kun je de betaalstatus van elke factuur makkelijk zelf updaten.


2. iDeal

Betalen leden via iDeal?
Dan is de betaalstatus van deze facture automatisch up-to-date.


​3. Automatisch incasso

Lees hier de volledige handleiding: Incasseren van facturen en verwerken van betalingen


Ga je innen via automatisch incasso? Dan:

  1. maak je een incassobestand in Congressus, en dien je deze in bij je bank.

  2. Na xx tijd kun je de betalingen van deze incasso gaan verwerken door:

    1. of handmatig in Congressus bij "Automatisch incasso" de betaalstatus van je facturen aan te passen.

    2. of middels een export bij je bank (een CAMT.053-bestand), en deze te importeren in Congressus (dit is een Congressus Pro-feature).

Nadat je de betaalstatussen van al je facturen hebt geüpdatet kun je eventuele vervolgstappen nemen.

Was dit een antwoord op uw vraag?