In de ledenadministratie van Congressus zit standaard maar één e-mailveld. Je kunt je voorstellen dat een karatevereniging met jonge leden ook contact wil kunnen zoeken met de ouders, en dat een VVE misschien ook wil kunnen mailen naar de partners of mede-eigenaren.
Vanaf nu kan je in Congressus kun je alternatieve e-mailadressen onderbrengen in je ledenadministratie en deze meenemen in een mailing.
Alternatieve e-mailadressen toevoegen aan je ledenadministratie
Een alternatieve mailadres is een zogeheten ‘Custom Field’ in je ledenadministratie. Dit is een extra veld in je ledenadministratie. Deze kan je niet zelf toevoegen, dat kunnen onze collega’s van Support voor je doen.
Versturen naar alternatieve e-mailadressen
Wanneer alle instellingen goed staan kan je via het opstellen van een mailing kiezen ook alternatieve mailadressen mee te nemen. In dit kennisbankartikel kan je lezen hoe je een mailing opstelt.
E-maildomeinen toestaan of blokkeren
Voor zowel het primaire, als het alternatieve e-mailadres kan je contact opnemen met Support om bepaalde e-maildomeinen toe te staan of te blokkeren voor dat veld. Met andere woorden: welke domeinen wil je juist wel, of juist niet bij je primaire of alternatieve e-mailadres ingevuld hebben?
Op deze manier kan je als vereniging forceren dat het primaire mailadres bijvoorbeeld altijd een student-mailadres moet zijn en het alternatieve e-mailadres alles behalve de studentmail.
⚠️
Het kan handig zijn om leden niet toe te staan om een studentmail in te vullen als e-mailadres wanneer je maar één e-mailveld hebt voor je vereniging. Wanneer een student is afgestudeerd, wordt het e-mailadres namelijk onbruikbaar. Hierdoor kan je geen contact meer opnemen met dit lid. Om een e-maildomein te blokkeren kan je contact opnemen met Support.