Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesLedenadministratieVeelgestelde vragen
Lid kan niet inloggen. Hoe kan dat?
Lid kan niet inloggen. Hoe kan dat?

Soms kan het voorkomen dat een lid niet kan inloggen, dit zijn de mogelijke oplossingen.

Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Disclaimer: Ben je op zoek naar het inloggen in de Congressus manager dat kan hier.

Alle leden die in je ledenadministratie onder 'Huidige leden' vallen, kun je een account geven om in te loggen op je website.

Soms lukt het niet om in te loggen. Dat kan diverse redenen hebben.

Account niet geactiveerd

Om in te kunnen loggen heeft het lid een geactiveerd account nodig. Bij het activeren van het account kan het lid onder andere een wachtwoord instellen.

Is het account nog niet geactiveerd? Dan kan je het lid daarvoor een uitnodiging sturen. Dit kan direct vanaf het tabblad 'Lidmaatschap' in het profiel van het lid in Congressus Manager. Je kunt ook een mailing opstellen en daarin de tag {{ ACTIVATIE_LINK }} gebruiken. Meer hierover vind je in ons artikel over het uitnodigen van je leden.

Is het account wel geactiveerd? Check dan of het lid niet gearchiveerd is. Daarna kun je het lid adviseren om via 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord in te stellen.

Gearchiveerde lidstatus

Wanneer het lid een gearchiveerde lidstatus heeft, kan deze niet (meer) inloggen op de website. Bij het inloggen krijgt het gearchiveerde lid de melding dat zijn/haar account is gearchiveerd en niet meer gebruikt kan worden.

Wil je dat het lid toch kan inloggen? Zorg dan dat je de lidstatus van het lid wijzigt in een lidstatus die niet gearchiveerd is.

Wachtwoord vergeten

Indien het lid zijn/haar wachtwoord is vergeten, kan het lid deze zelf resetten. Op de inlogpagina van je website staat een link naar 'Wachtwoord vergeten'. Wanneer je daar de stappen volgt, krijgt het lid via e-mail een unieke link om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Het lid staat dubbel in de ledenadministratie

Het komt soms voor dat leden hun gebruikersnaam vergeten en zich nog een keer registreren als (aspirant) lid. Op deze manier staat het lid dubbel in de ledenadministratie. Dat is niet wenselijk.

Als een lid bij het opnieuw aanmelden hetzelfde e-mailadres gebruikt en vervolgens probeert in te loggen dan weet Congressus niet welke van de accounts gebruikt moet worden. Het lid krijgt een foutmelding. Vaak staat het 'verkeerde account' dan al onder verwijderd in de ledenadminstratie. We raden aan om het e-mailadres van dit account te verwijderen.


Gerelateerde artikelen

Was dit een antwoord op uw vraag?