Hoe draag je je Congressus beheer over aan je opvolger
We hebben een checklist gemaakt met mogelijke vragen die jou, en je opvolger, kunnen helpen voor een soepele & veilige overdracht.
Even beginnen bij het begin:
1) Een nieuw gebruikersaccount (veilig)
Maak (bij voorkeur) een nieuw gebruikersaccount aan voor je ‘opvolger/nieuwe beheerder’. Geef dus niet je inloggegevens van je account door aan iemand anders (tenzij je niet anders kunt, later meer daarover).
Ons advies:
Maak een nieuwe account voor iedere gebruiker/beheerder (in een later stadium kun je van het oude account de rechten ontnemen, of het account helemaal verwijderen.)
Door voor elke nieuwe gebruiker een nieuw gebruikersaccount te maken, hou je als vereniging de controle over wie wat doet in de Congressus Manager.
Zo voorkom je dat oud-beheerders nog kunnen inloggen en aanpassingen kunnen maken.
!! Belangrijk: Geef dit nieuwe account de juiste gebruikersrechten. Lees hier meer over Gebruikers en Gebruikersgroepen : https://support.congressus.nl/nl/articles/1770842-gebruikers-en-gebruikersgroepen
Mocht bovenstaande niet kunnen omdat jullie bijvoorbeeld mailadressen als secretaris@mijnvereniging.nl gebruiken?
Geen probleem, dan raden we wel aan om een wachtwoord reset te doen, zodat je nieuwe teamlid als enige kan inloggen op dat bestaande account.
Maak een #checklist voor je overdracht
Onze software is gemaakt voor allerlei typen (en formaten) verenigingen. Maar niet elke vereniging gebruikt alle features die we te bieden hebben. Daarbij heeft ook niet elke gebruiker de dezelfde taken, rollen en rechten bij een vereniging.
Wij als Congressus weten niet welke taken jij wél (en niet) doet voor je vereniging. Daarom is het voor je opvolger belangrijk om te weten welke taken jij met Congressus doet/deed (en hoe je dat doet).
Wel hebben we alvast een lijstje met handige vragen opgesteld die je kunt gebruiken voor (hopelijk) een soepele overdracht:
[ ] Heeft je opvolger een eigen account met de juiste rechten?
[ ] Hoe worden (nieuwe) leden aangemaakt/gewijzigd (verschillende lid-statussen)?
[ ] Hoe stuur je je leden (of een groep) een bericht (mail of sms)?
[ ] Hoe maak een groep aan?
[ ] Hoe werkt jullie eigen factuur-workflow (zoals: 1e & 2e herinneringsmails)?
[ ] Hoe stuur je je leden een factuur (en/of een creditfactuur)?
[ ] Hoe verwerk je de binnenkomende betalingen (Incasso en/of iDeal)?
[ ] Hoe maak je een evenement aan & Wat zijn ticket-types en limieten bij een evenement?
[ ] Hoe pas je de iets op je vereniging-website aan? (pagina's, elementen, foto's, etc)
[ ] Hoe neem je contact op met Support als je vragen hebt (chat)
Vragen? Chat of mail ons: support@congressus.nl