Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesFunctionaliteitWebshop
Webshop - Bestellingen afhandelen
Webshop - Bestellingen afhandelen

Voor iedere bestelling hou je bij hoe de artikelen bij de klant komen en wat de status hiervan is.

Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Let op: afhandeling is alleen beschikbaar voor bestellingen die geplaatst zijn na 7 maart 2023. Oudere bestellingen kun je alleen 'Markeren als afgehandeld'.

Artikelen afhandelen

Je maakt een nieuwe afhandeling via de knop 'Artikelen afhandelen'. Deze knop is alleen beschikbaar wanneer nog niet alle artikelen zijn afgehandeld. Je ziet vervolgens onderstaand scherm:

Artikelen afhandelen voor een bestelling in de webshop
  • Verzending - Bepaal hoe de artikelen bij de klant terechtkomen.

  • Artikelen - Geef voor ieder artikel de hoeveelheid aan die je wil afhandelen. Je kunt niet meer artikelen kiezen dan dat er besteld zijn door de klant.

  • Stuur notificatie - Geef aan of je de klant per e-mail op de hoogte wil stellen.

Door een deel van de artikelen te kiezen, kun je de afhandeling opsplitsen. Dat is bijvoorbeeld handig wanneer een deel per post verzonden wordt en de rest wordt opgehaald. Ook in het geval van nalevering kan het opsplitsen van de afhandeling van toepassing zijn.

Status bijwerken

Wanneer een afhandeling niet is voltooid of geannuleerd, kun je de status bijwerken,

Status van een verzending bijwerken

De getoonde opties zijn afhankelijk van de verzendmethode.

Was dit een antwoord op uw vraag?