Alle collecties
Gebruikers
Inloggen
Ik word regelmatig automatisch uitgelogd, kan ik daar wat aan doen?
Ik word regelmatig automatisch uitgelogd, kan ik daar wat aan doen?

In dit artikel beschrijven we verschillende oorzaken van automatisch uitloggen in Congressus Manager en wat je hier aan kan doen.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

We zijn zuinig op de gegevens in jullie administratie. Daarom hebben we diverse beveiligingsmaatregelen getroffen.

Het kan zijn dat je bij het gebruik van Congressus Manager plotseling automatisch wordt uitgelogd. Hieronder vind je de mogelijke oorzaken en oplossingen.

Gedeeld gebruikers-account

Wordt je gebruikers-account door meerdere personen gebruikt, dan is de kans groot dat je wordt uitgelogd zodra een ander persoon inlogt met hetzelfde account op een andere locatie.

We adviseren om gebruikers-accounts strikt persoonlijk te houden. Zo hoef je geen wachtwoorden te delen, kun je een sterk wachtwoord gebruiken in combinatie met een wachtwoordmanager en voorkom je dat je plotseling wordt uitgelogd.

Oplossing: maak voor iedere gebruiker een persoonlijk account aan via 'Gebruikers'.

Dynamisch IP adres

Een andere oorzaak voor plotseling uitloggen kan zijn dat je internetprovider gebruik maakt van dynamische IP-adressen. Wanneer je IP-adres wijzigt wordt je automatisch uitgelogd in Congressus Manager. Je kunt via bijvoorbeeld www.watismijnip.nl controleren wat je huidige IP-adres is.

Oplossing: je kunt in het gebruikersprofiel instellen dat je niet wil worden uitgelogd wanneer je IP-adres wijzigt.

  • Klik in Congressus Manager rechtsboven op je naam

  • Klik op 'Profiel bewerken'

  • Zet het vinkje bij 'IP adres check' uit

  • Sla je wijzigingen op

Vanaf de eerstvolgende keer dat je inlogt, wordt niet meer gecontroleerd of je IP-adres gelijk blijft gedurende het werken in Congressus Manager.

IP-adres check in Congressus Manager


Gerelateerde artikelen

Was dit een antwoord op uw vraag?