Er zijn sommige zaken die zelfs een Super Admin niet kan toevoegen of aanpassen in Congressus Manager en waarvoor het Support team ingeschakeld moet worden. Als je tegen een van de onderstaande zaken aanloopt, stuur ons meteen een bericht via de chat of bel ons op 050 211 0016 en dan helpen we je graag verder!
1. Het importeren van leden
Wil je als vereniging het ledenbestand overbrengen naar Congressus? Goed nieuws! Wij nemen dit werk graag voor je uit handen. Het enige wat jij hoeft te doen, is een Excel-bestand aanleveren in ons standaard format Wij zorgen vervolgens voor een snelle en zorgvuldige import in jullie systeem (link naar import artikel)
2. Het aanmaken custom velden
Soms wil je net wat meer informatie van nieuwe leden dan standaard gevraagd wordt. Bijvoorbeeld welke studierichting ze volgen, ze interesse hebben in vrijwilligerswerk, of welke maat shirt ze dragen voor teamkleding. Daarvoor zijn custom velden ideaal.
Custom velden zijn extra invulvelden die wij speciaal voor jullie toevoegen aan het ‘online lid worden’-formulier of aan het ledenprofiel. Voor de custom velden kunnen wij de volgende soorten toevoegen:
Tekstvelden
Meerkeuzevragen
Checkboxen
Adresgegevens aanmaken
(Voor de custom velden kunnen wij: tekstvelden, meerkeuzevragen, checkboxen, of adresgegevens aanmaken) We kunnen deze velden ook in het Engels aanmaken.
Wat we van jullie nodig hebben is simpel:
stuur ons de precieze vraagstelling en of het om meerkeuze of checkboxen gaat, ook de antwoordopties. Bijvoorbeeld:
Vraag: "Wil je vrijwilliger worden?"
Antwoorden: Ja / Nee
Of:
Vraag: "Welke studie volg je?"
Antwoorden: Geneeskunde / Rechten / Communicatie / Anders
Stuur ons een bericht in de chat, dan gaan wij daarmee aan de slag! Meestal staan de velden al binnen één werkdag voor je klaar.
3. In bulk voorkeur/adres/custom velden veranderen
Het kan voorkomen dat de antwoorden van een groep leden tegelijkertijd aangepast moeten worden. Denk hierbij aan voorkeuren voor de nieuwsbrief, een postcodewijziging, aanpassingen in geslacht of andere opties.
Dit kun je handmatig doen, of je kunt bij ons een Excel-bestand aanleveren met:
de namen van de betreffende leden
het nieuwe antwoord dat ingevuld moet worden (bijv. als het huidige antwoord "Nee" is en je dit naar "Ja" wilt wijzigen, zet je "Ja" in de kolom)
indien nodig: verschillende antwoorden per persoon
Let erop dat de juiste antwoorden bij de juiste leden staan.
Zodra wij het document inclusief duidelijke instructies ontvangen hebben, gaan we ermee aan de slag.
4. Permanent verwijderen van leden
Voor het permanent verwijderen van leden heeft Congressus een extra beveiliging ingebouwd: alleen het supportteam kan leden definitief verwijderen. Als bestuur kun je zelf leden verwijderen, maar deze worden dan naar een mapje onder 'Gearchiveerde leden' verplaatst, met de status 'Voormalig lid'.
Vanuit deze map kunnen leden op elk gewenst moment worden hersteld.
Indien een lid permanent verwijderd moet worden, bijvoorbeeld omdat de bewaartermijn van hun gegevens is verstreken, het lid zich heeft uitgeschreven, of het om een voorinschrijving ging die geen definitief lid werd, kun je hiervoor contact opnemen met het supportteam.
Benoem de volgende informatie in je bericht naar Support team:
het exacte aantal te verwijderen leden,
de namen van deze leden,
en de lidstatus waaronder zij geregistreerd staan.
Na bevestiging worden deze leden onherroepelijk verwijderd. Zelfs het supportteam kan deze gegevens daarna niet meer herstellen.
5. Wachtwoord herstel
Het herstellen van het wachtwoord van een lid gaat via de knop "Wachtwoord vergeten" op de inlogpagina. Let erop dat je het e-mailadres invoert dat gekoppeld is aan je ledenaccount.
Als je een verkeerd e-mailadres invult, ontvang je geen herstelmail.
Mocht het na een paar pogingen nog niet lukken en je ziet ook geen e-mail in je spamfolder, neem dan contact met ons op via de chat.
Wij sturen dan handmatig nogmaals een herstelmail naar het geregistreerde e-mailadres.