Met Blogs kun je artikelen op je website plaatsen. Deze blogs deel je in in verschillende categorieën. Ook kun je bij per blog een auteur vermelden, een editie aangeven, een publicatiedatum instellen en bepalen voor wie de blog zichtbaar is. Als laatste kun je aangeven of er door leden reacties kunnen worden geplaatst bij de blog.
Zo kun je blogs gebruiken voor verslagen van activiteiten, bestuurs- en commissieblogs en achtergrondartikelen over je vakgebied. Hieronder lees je hoe je een blog toevoegt aan je webpagina.
Blog toevoegen
In het hoofdmenu aan de linkerkant vind je het kopje Blogs. Als je hierop klikt krijg je een overzicht van alle blogs die op dat moment beschikbaar zijn.
Voordat je een blog kunt publiceren, moet je een categorie aanmaken. Dit doe je door onder het pijltje naast Blog-instellingen. Als je wilt kun je hier ook een auteur toevoegen.
Vervolgens kun je een blog toevoegen door rechts bovenin op + Blog toevoegen te klikken. Dan zie je het volgende:
Blog
Geef je blog een naam, kies de juiste categorie, auteur en editie van de blog.
Publicatie
Hier stel je de datum in waarop je blog wordt gepubliceerd, en voor wie deze blog zichtbaar is.
In het tekstvak plaats je de inhoud van de blog. Net als in andere tekstvakken kun je de inhoud opmaken zoals jij dat wilt, bijvoorbeeld door het gebruik van koppen of het toevoegen van een URL. Na het toevoegen van de blog verschijnt deze in het overzicht van blogs en op de webpagina.
Blog verwijderen
Je verwijdert een blog door op het rode prullenbakje naast Bewerk te klikken. Let erop dat je blog dan wordt verwijderd van zowel de webpagina als uit het overzicht. Binnenkort kun je een onderscheid maken tussen gepubliceerde blogs en niet gepubliceerde blogs. De niet gepubliceerde blogs blijven dan behouden in Congressus Manager, maar worden niet meer getoond op de webpagina.