Betaalstatus 'Teveel betaald'

Wat dit betekent en hoe je het oplost leest je in dit artikel.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Let op: deze artikelen gaan over de oude functionaliteit voor verkopen in Congressus. Lees onze migratiegids om aan de slag te gaan met de nieuwe functionaliteit voor facturen.

Het kan zijn dat een lid teveel betaald heeft. Bijvoorbeeld als het lid al betaald heeft voor een evenement en de deelname aan het evenement geannuleerd of geweigerd wordt. Dit ziet er zo uit:

Je kunt dit oplossen door het te veel betaalde bedrag terug te betalen aan het lid. Dit moet je dan wel aangeven in Congressus. Dat doe je zo:

  • Ga naar de verkoop door op de referentie te klikken. Je ziet dan het volgende:

  • Klik op het tabblad betaling. 

  • Kies de juiste betaalwijze onderaan. En op de knop geld terug. 

Nu moet je niet vergeten het lid echt te betalen. We raden aan dit pas te verwerken in Congressus als je de betaling aan het lid al hebt uitgevoerd.

Was dit een antwoord op uw vraag?