Alle collecties
Gebruikers
Gebruiker toevoegen
Gebruiker toevoegen

Bepaal zelf wie als gebruiker van Congressus Manager toegang heeft tot jullie verenigingsgegevens. Lees hier hoe je een gebruiker uitnodigt.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Je kunt zelf een gebruiker toevoegen aan Congressus Manager. Dit doe je onder Gebruikers > Gebruiker toevoegen. Hier voer je een naam en e-mailadres in. De gebruikersgroep waaraan je de gebruiker toevoegt, bepaalt welke rechten deze persoon krijgt. 

Toevoegen met eigen e-mailadres

We raden aan om een gebruiker toe te voegen met zijn of haar privé e-mailadres in plaats van het functie e-mailadres. In het geval van een bestuursoverdracht houd je de activiteiten van de verschillende personen gescheiden. Ook kun je de gebruiker dan gewoon rechten ontnemen en hoef je niet de gebruikersinstellingen (zoals het wachtwoord) te veranderen.

Na het toevoegen van een gebruiker, krijgt deze een uitnodiging voor jouw Congressus Manager-omgeving. Wanneer de gebruiker al een account heeft voor Congressus op het ingevuld e-mailadres, kan deze direct aan de slag. Na het inloggen kun je de nieuwe gebruiker selecteren.

Heeft de gebruiker nog geen account? Dan bevat de uitnodiging een unieke activatielink. Deze link is 7 dagen geldig en kan gebruikt worden om een account aan te maken. Indien de uitnodiging niet op tijd is gebruikt, kun je de gebruiker opnieuw uitnodigen.

Is de nieuwe gebruiker actief?

Wanneer een gebruiker inlogt met zijn account verandert de gebruikersstatus van inactief naar actief. Als je een nieuwe gebruiker hebt uitgenodigd, kun je dus bijhouden of hij of zij heeft ingelogd of niet. Wanneer een gebruiker al een account heeft voor Congressus, wordt de gebruiker direct actief.


Gerelateerde artikelen

Was dit een antwoord op uw vraag?