In Congressus Manager kun je verschillende gebruikers toevoegen die onderdeel zijn van een gebruikersgroep. 

Je kunt per gebruikersgroep instellen welke rechten de gebruikers van die groep hebben binnen Congressus Manager. Dit doe je onder Gebruikers > Gebruikersgroepen > Rechten. 

Toegangsniveau

Je kunt per onderdeel kiezen tussen verschillende toegangsniveau's. Bestaande uit:

  1. Geen toegang
    De gebruikersgroep heeft geen toegang tot dit onderdeel. Dit onderdeel valt ook weg in Congressus Manager. 
  2. Alleen bekijken
    De gebruikersgroep kan dit onderdeel en de inhoud wel zien maar kan hier niets in aanpassen of toevoegen.
  3. Bekijken en bewerken
    De gebruikersgroep kan dit onderdeel bekijken en bewerken. 
  4. Bekijken en toevoegen
    De gebruikersgroep kan dit onderdeel bekijken en er inhoud aan toevoegen. Na het toevoegen kan de gebruiker de inhoud niet meer bewerken. 
  5. Bekijken, toevoegen en bewerken
    De gebruikersgroep kan dit onderdeel bekijken, er inhoud aan toevoegen en de inhoud bewerken. 
  6. Volledige toegang
    De gebruikersgroep kan alles met dit onderdeel. Dus ook de inhoud verwijderen indien nodig. 

Bij sommige onderdelen zijn niet alle toegangsniveau's van toepassing. Enkel de relevante toegangsniveau's worden hier getoond.

Super admin
Je kunt een gebruikersgroep 'super admin' maken. Een 'super admin' gebruikersgroep heeft het hoogste toegangsniveau voor alle onderdelen binnen Congressus Manager. Een dergelijke gebruikersgroep is bijvoorbeeld handig voor het bestuur. 

Rechten Congressus Team
Eén van de gebruikersgroepen is Congressus Team. Vanaf het aanmaken van de demo, heeft deze gebruikersgroep super admin rechten. Zo kunnen we gemakkelijk meekijken in je omgeving en meedenken over dingen waar je als vereniging tegenaan loopt in Manager. Je bent er volledig vrij in om deze rechten in te trekken, maar houd er rekening mee dat het voor Congressus dan lastiger kan zijn om support te leveren. 

Heeft u het antwoord gevonden?