Op het moment dat een lid (of externe) een ticket koopt voor een evenement zien we dat onder het kopje verkopen (links in het menu) de verkoop geregistreerd is. 

1. Lid heeft betaald met iDeal

Omdat ik in dit voorbeeld via iDeal heb betaald staat de verkoop direct netjes op betaald.

Als je op de referentie klikt zie je het  volgende overzicht:

Je ziet welke producten ik heb gekocht en dat deze betaald zijn. Onder het tabblad betaling kun je zien hoe en wanneer ik het product betaald heb:

En onder Producten (links in het menu) bij het product "Lezing 5 mei 2017" zie je nu ook een overzicht van het aantal verkochte tickets:

2. Lid heeft op een andere manier betaald

Stel het lid betaalt via automatische incasso:

Het overzicht onder Producten verandert dan als volgt:

Je ziet dat er 2 verkopen zijn en 50% betaald is, het laatste lid heeft namelijk nog niet betaald. De vereniging moet dit eerst nog incasseren via automatische incasso en vervolgens de betaling verwerken. 

Onder Verkopen zul je zien dat er een verkoop is toegevoegd: 

De status van Sanne staat nog op onbetaald en ze moet een totaal bedrag betalen van €5,-. Deze kan Sanne alleen betalen als de vereniging het bedrag meeneemt in een automatische incassobatch. Daar vertellen we je meer over in dit artikel.

Heeft u het antwoord gevonden?