Ontbrekende verkopen in de automatische incasso batch

Klopt het aantal verkopen die in je automatische incasso staan niet met het aantal aanmeldingen of verkochte producten?

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Let op: deze artikelen gaan over de oude functionaliteit voor verkopen in Congressus. Lees onze migratiegids om aan de slag te gaan met de nieuwe functionaliteit voor facturen.

Klopt het aantal verkopen die in je automatische incasso staan niet met het aantal aanmeldingen of verkochte producten? Controleer dan de volgende punten:

1. Heeft iedereen bij wie je een verkoop hebt toegevoegd een Incasso machtiging?

Dit kun je controleren door:

  • Een tijdelijk filter aan te maken

  • Selecteer in het filter het product waarbij je een verkoop mist

  • Selecteer in het filter SEPA machtiging: NEE

  • Pas het filter toe. 

  • Check of er leden gevonden worden. 

  • Zo ja, voeg een machtiging toe. Zo nee, ga naar het volgende punt om te controleren.

2. Is er aan iedere verkoop ook een betaling gekoppeld? 

Kijk bij elke verkoop of er ook daadwerkelijk een betaling voor is aangemaakt. Dit gaat soms fout omdat iemand de verkoop of deelname aan een evenement handmatig toevoegt. Diegene vergeet dan een betaling toe te voegen. Als er geen betaling aan een verkoop is gekoppeld, weet Congressus niet dat deze meegenomen moet worden. 

Dit doe je het makkelijkste door:

  • Ga naar het product onder Producten.

  • Kies het tabblad "verkopen".

  • Klik op de referenties en ga bij die verkoop naar het tabblad Betaling. Als daar niets staat moet je een betaling toevoegen.

  • Dat kun je doen door bij betaalwijze automatische incasso toe te voegen en op betaling toevoegen te klikken. 

Was dit een antwoord op uw vraag?