Een mailing maken
In de ledenadministratie vind je de knop "Mailing" rechts boven in het menu. 

Ontvangers selecteren
Voordat je op de mailingsknop klikt is het belangrijk dat je bepaalt wie de mailing moet ontvangen. Je maakt eerst de selectie van ontvangers alvorens je op mailing klikt. 

Dit kan op verschillende manieren:

1. Door alle huidige leden of alle gearchiveerde leden te selecteren
Indien je alle huidige leden wilt mailen klik je op huidige leden en vervolgens op mailing. 

2. Door een lidstatus te selecteren
Indien je bijvoorbeeld iedereen met de lidstatus Lid wil mailen, selecteer je de lidstatus lid en klik je op mailing. 

3. Middels een filter
Maak een filter aan of gebruik een bestaand filter. Klik op het filter links bij Filters en klik op Mailing. Indien je een tijdelijk filter gebruikt kun je na het aanmaken van het tijdelijke filter direct op mailing klikken. 

4. Middels een lijst

5. Één lid
Zoek het lid op in de ledenadministratie, ga naar het profiel en klik op "Verstuur e-mail". 

Het is niet mogelijk om zelf losse leden als ontvanger toe te voegen bij het maken van een mailing. Indien je dat wil doen kun je beter gebruik maken van je eigen mailprogramma. 

Stel we willen alle reünisten mailen. In dat geval selecteer je de lidstatus Reünist en klik ik vervolgens op mailing. Daar kan je je bericht typen, de mailing vervolgens controleren en daarna versturen. 

Controleer altijd of de geselecteerde leden de juiste leden zijn. Dit kan door het aantal en de namen te controleren die in de blauwe balk bovenaan staan. 

Kosten
Aan het versturen van mailings zitten geen extra kosten verbonden.

Na het versturen van je mailing kun je onder "Communicatie" de statistieken van je mailing bekijken. 

Heeft u het antwoord gevonden?