Alle collecties
Financiën
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over iDeal
Veelgestelde vragen over iDeal

We hebben de veelgestelde vragen over iDeal voor je verzameld. Je vindt ze hier!

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Mijn vereniging heeft al een Mollie-account. Kan ik deze gebruiken in Congressus?

Dat kan zeker! Je kunt je bestaande Mollie-account koppelen aan Congressus. Hiervoor heb je je gebruikersnaam en wachtwoord voor het Mollie Dashboard nodig. Je bestaande account koppelen kan via 'Instellingen > Mollie'.

Zijn er ook kosten aan het gebruik van iDeal betalingen gebonden?

Voor het verwerken van iDeal betalingen vragen wij €0,39 (ex. BTW) per transactie. Deze kosten worden verrekend bovenop de betaling, de transactiekosten worden vervolgens door Mollie ingehouden bij het uitbetalen van de bedragen.

De koppeling met Mollie in Congressus Manager blijft hangen op de stap 'Review'. Hoe komt dat?

Via de API van Mollie krijgt Congressus de onboarding_status 'in review'. In het dashboard van Mollie lijkt echter alles compleet te zijn. Grote kans dat je blijft hangen in deze stap doordat je nog geen uitbetalingen kunt ontvangen van Mollie. Staat je account langer dan 2 weken op 'in review'? Neem dan contact op met Mollie support, Mollie kan je aangeven wat je hiervoor nog moet doen.

Mollie zelf geeft in haar communicatie vaak aan dat alles gereed is om betalingen te ontvangen en dat je nog API keys dient toe te voegen in Congressus Manager. Helaas is dat hier niet de oplossing, omdat Congressus gebruik maakt van de partner API van Mollie. We ontvangen daarmee automatisch toegang tot jullie Mollie-account, mits ook uitbetalingen geregeld zijn in het Mollie dashboard.

Kunnen we ook andere Mollie betaalmethodes gebruiken in Congressus?

Congressus ondersteunt alleen de betaalmethode iDeal via Mollie.

Onze vereniging heeft al een account bij een andere betaaldienstverlener. Kunnen we deze gebruiken in Congressus?

Nee, Congressus heeft op dit moment alleen een koppeling met Mollie. Gelukkig kun je direct vanuit Congressus Manager een account aanmaken bij Mollie en aan de slag met iDeal!

Waarom is iDeal via Congressus duurder dan rechtstreeks via Mollie?

Het ontwikkelen en onderhouden van de koppeling met Mollie kost ons veel tijd. Daarnaast leveren we support voor vragen omtrent deze koppeling. Om de gemaakte kosten te dekken, betaal je per transactie een kleine meerprijs.

Was dit een antwoord op uw vraag?